بازاریابی موتورهای جستجو برای کسب و کارهای کوچک

بازاریابی موتورهای جستجو برای کسب و کارهای کوچک – بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟بازاریابی موتورهای جستجو(SEM)، شکلی از بازاریابی اینترنتی است که شامل فعالیت های ترویجی به منظور افزایش امکان دیده شدن وبسایت در صفحات نتایج موتورهای جستجوی از طریق بهینه سازی و تبلیغات می شود. SEM ممکن است از بهینه سازی وبسایت (سئو)، که شامل طراحی مجدد یا بهبود محتوای سایت می شود، و یا از خدمات تبلیغات کلیکی (pay per click: ppc)استفاده نماید تا جایگاه بالاتری در نتایج جستجوها کسب نماید. به عبارت دیگر، بازاریابی موتورهای جستجو، عبارتی کلی می باشد که شامل تبلیغات کلیکی و بهینه سازی سایت می شود.

بازاریابی موتورهای جستجو برای کسب و کارهای کوچک
Search Engine Marketing Branding Technology Concept

هدف از بازاریابی دیجیتال چیست؟

شما دقیقا از یک کمپین بازاریابی اینترنتی در حیطه موتورهای جستجو چه می خواهید؟ اهداف شما چیست؟ آیا می خواهید فروش تان افزایش یابد؟ یا اینکه ترافیک سایت تان افزایش یابد؟ آیا می خواهید مشتری بالقوه را جذب کنید؟

دستیابی به ایده مناسب و طلایی

برای دستیابی به یک ایده مناسب و هدف گذاری کمپین بازاریابی اینترنتی در حوزه موتورهای جستجو، باید به وضعیت صنعتی که در آن فعالیت می کنید، آگاه باشید. اهداف بازاریابی اینترنتی در حال تغییر است. افزایش ترافیک سایت، ایجاد مشتری بالقوه و افزایش کلیک روی لینک سایت از اهداف اولیه آن است. اما امروزه برند سازی هم یک هدف مهم و برجسته شده است.

راهکارهای افزایش ترافیک و فیدبک بازاریابی

هدف سنتی و همیشگی بازاریابی موتورهای جستجو تولید ترافیک برای سایت است. اینجا نقطه ای است که بازاریابی اینترنتی آغاز می شود. راه های زیادی برای افزایش ترافیک وجود دارد که بستگی به محصول و مخاطبان شما دارد.

 

دوره تخصصی بازاریابی و فروش اینترنتی ،تلفنی و حضوری

 الف) تبلیغات کلیکی

راه بسیار مفیدی برای ایجاد ترافیک اولیه به یک سایت جدید است. طبق مطالعات جدید، (ppc)تبلیغات کلیکی یا براساس ترکیب کلمات کلیکی که شما استفاده می کنید این تبلیغ می تواند خیلی ارزشمند باشد.

 ب) سئو

سئو یا جستجوی ارگانیک برای ایجاد ترافیک مقداری زمان بر است. براساس میزان رقابت کلمه کلیدی و میزان اشباع بودن آن بین ۲ ماه تا ۲ سال طول می کشد تا نتیجه ی سئو در موتورهای جستجو نشان داده شود.

 ج) موبایل

موبایل وسیله ای است که امروزه در تمامی ابعاد زندگی افراد سهم زیادی به خود اختصاص داده است. یک  بررسی نشان داده است که ابزارهای تبلیغاتی با استفاده از گوشی های همراه ۴۷درصد سهم بیشتری در بازاریابی اینترنتی دارند.همانطور که می بینید، راه های زیادی برای تولید ترافیک وجود دارد، موضوعی که شما بر آن تاکید دارید وابسته به فاکتورهای زیر است:

  •  نوع صنعت
  •  بازار هدف
  •  جغرافیای بازار

 ایجاد مشتریان بالقوه:

تولید مشتریان بالقوه  باعث ایجاد یک رابطه بین مشتریان احتمالی تان می شود. این رابطه به خصوص از طریق ایمیل برقرار می شود. آقای بریان مسی در یک بررسی نشان داد که برای تبدیل بازدید کننده به مشتری باید از آن ها اجازه گرفت یعنی باید اختیار تمایل به دریافت ایمیل یا عدم تمایل را به آن ها محول کرد.

فروش یکی از مقاصد بازاریابی ایت

فروش محصول یا خدمات یکی از اهداف مهم بازاریابی اینترنتی است. به هر حال بازاریابان این فاکتور سوم را در اولویت کمپین خود قرار می دهند. فروش بی درنگ زمانی که محصول تان به نسبت ارزان می شود و مشتری باید منتظر باشد، بسیار مهم می باشد.

 افزایش سطح آگاهی نسبت به برند

اگرچه بازاریابان برند سازی را به عنوان اولویت چهارم در بازاریابی اینترنتی در حوزه موتورهای جستجو معرفی کرده اند، اما میزان اهمیت این موضوع در حال افزایش است. اگر شما در حال فروش محصولی هستید که تنها در فروشگاه ها قابل عرضه است، مانند نوشیدنی، بنزین و مواد شوینده یا اینکه یک کمپین انتخاباتی را هدایت می کنید. برند سازی باید جزو اولویت اول شما باشد.

برندسازی و تبلیغات

به هر حال ایجاد آگاهی نسبت به برند از طریق تبلیغات کلیکی کاملا با یک تبلیغات تلویزیونی برند سازی در گذشته متفاوت است. شما باید نوعی ابزار برای اندازه گیری ارزش کمپین بازاریابی اینترنتی خود داشته باشید، برای مثال شاخص اندازه گیری بر مبنای داده ها، اما کمی هم بر مبنای استدلال احساسی خوب باشد!

چگونه مخاطبان خود را بشناسیم؟

قبل از این که هر کار دیگری انجام دهید، قبل از این که بررسی کلمات کلیدی را انجام دهید، قبل از این که یک برنامه تبلیغات بنویسید، قبل از این که کمپین تبلیغات کلیکی گوگل (ppc)خود را راه اندازی کنید، و یا صفحه فرود (landing page) خود را بسازید باید مخاطب خود را بشناسید.

هدفگذاری مخاطبین هدف

ما در مورد مخاطبان عمومی مثل زنان ۲۰ تا ۴۰ ساله یا مدیران بازاریابی شرکتهای رو به رشد صحبت نمی کنیم. زمانی که در مورد مخاطبان صحبت می کنیم در واقع در مورد شخصیت حرف می زنیم. از این پس شما باید در مورد ویژگی های شخصیتی مخاطبان تان فکر کنید. ما در مورد شخصیت های خاصی صحبت می کنیم. کسانی که ویژگی های شخصیتی، اهداف، رویاها، ترس ها، ارزش ها و دیدگاه های مشخصی دارند.ما به دورانی رسیده ایم که ثروت در بازارهای گوشه (Niche Market)یا تخصصی است و تعداد نامحدودی بازار گوشه وجود دارد.

 

استفاده از شخصیت ها (سلبریتی ها)

چرا باید از شخصیت ها استفاده کنیم؟ چرا نباید دیگر به بازدیدکنندگان فکر کنیم؟ تغییر نگرش دشوار است. بخش بندی بر اساس بازدیدکننده بسیار آسان است. به عبارت دیگر تحلیل افراد بسیار دشوار است. شما در مورد افرادی که از سایت شما بازدید می کنند چه می دانید؟ به چه گروهی از جامعه تعلق دارند؟ چگونه می توانید محتوایی مناسب نیازهایشان تولید کنید؟ اینجاست که شناخت شخصیت ها به کمک شما می آید!

  • تعریف پرسناژ یا شخصیت چیست؟

پرسنا یا پرسناژ طرح یا الگوی اصلی است که اهداف مختلف را توصیف می کند، الگوی رفتاری بین افراد را بررسی می کند.

  • (کیم گودوین)

تعداد میانگین تیپ شخصیتی ۳ تا ۵ است. تیپ شخصیتی نماینده آماری یا دموگرافیک کاربران نیست.

  • چگونه پرسنا یا تیپ شخصیتی خلق کنیم؟

این کار پیچیده و زمان بر است. اما برای شما وجه تمایزی ایجاد می کند. رمز این کار شناخت متغیرهای رفتاری و ارتباط آن ها به اهداف و انگیزه هاست. این یک راهنمای خوب برای موفقیت در کسب و کارتان است.

 

سه مرحله ساخت پرسنا:

  •   تحقیق:

اول از همه باید تحقیق خودتان را انجام دهید. باید نقش های اصلی را مشخصی کنید، ایجاد جلسات فوکوس گروپ یا گروه های کانون یا سهامداران، بررسی کردن و آمار گرفتن. شما باید تمامی این اطلاعات را برای ساخت پرسنا داشته باشید.

  •  مدل سازی:

حال زمان تحلیل اطلاعات است و باید به نتیجه گیری برسید. باید رفتارها، اهداف و شخصیت ها را شناسایی کنید. شما باید به خلق پرسناها در پس بازدیدها نزدیک شوید.

  •  به کار گرفتن:

شما تحقیق خودتان را انجام دادید. اطلاعات را آنالیز کردید، حال زمان عمل است. سناریوی اصلی خود را طراحی کنید. اهداف پرسنا را به  اهداف کسب و کارتان متصل کنید. مشخص کنید که هر پرسنا به چه عواملی برای رسیدن به اهداف شان نیازمند است؟ به طور ویژه شما به یک استراتژی نیاز دارید: چگونه هر پرسنا را جذب کنیم؟

از کجا شروع کنیم؟

از مصاحبه با مشتریان و بازدید کنندگان خود آغاز کنید. با تیم خدماتی خود برای آگاهی از علایق مشتریان  صحبت کنید. این یک «باید» است و حتما باید انجام شود!.مشتری خود را بشناسید، چه چیزی می خواهد، می توانید یک بررسی آنلاین انجام دهید. تا دریابید مردم در وبسایت شما به دنبال چه هستند؟ زمانی که این کار انجام شد باید به خوبی مشتری خود را بشناسید و این سوال را از خود بپرسید: آیا وبسایت من برای هر کدام از آن ها بهینه شده می باشد؟

 

چگونه کلمات کلیدی خود را انتخاب کنیم!!؟؟

با هدف افزایش فروش آنلاین، باید هویت مشتری ایده آل خود را بشناسید. همان طور که در فصل گذشته درباره ی ایجاد پرسنا صحبت کردیم مشتریان به بسته های فروش کلی جذب نمی شوند. بررسی و ایجاد پرسنا یک قدم بزرگ برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری واقعی است.

شناخت نحوه ی جستجو توسط افراد:

مهمترین کاری که شما می توانید برای شناسایی مشتریان خود انجام دهید شناخت نحوه ی جستجو توسط مشتری است. شناخت تیپ شخصیتی به شما در درک عباراتی که برای جستجوی محصول شما انجام می شود کمک می کند. این نکته اهمیت فوق العاده ای در فروش آنلاین دارد: کاربران اینترنت از کلمات و عبارات ًخاصی برای جستجو استفاده می کنند. . آن ها مخصوصا از اسم برند شما یا محصول یا خدمات شما استفاده نمی کنند. مسئولیت شما پیدا کردن کلماتی است که توسط یک کاربر اینترنت جستجو می شود و منجر به پیدا کردن برند شما می گردد.

 

شما با سه گروه از جستجو گران اینترنتی مواجه هستید:

  •      افرادی که نمی دانند یک نیاز دارند.
  •    افرادی که به صورت مقایسه ای خرید می کنند.
  •     افرادی که تصمیم خود را گرفته اند.

استراتژی جستجوی اینترنتی

تمرکز کمپین بازاریابی موتورهای جستجو باید بر روی افرادی که به صورت مقایسه ای خرید می کنند باشد و به متقاعد کردن آن ها برای خرید محصول و خدمات شما بپردازید. جستجوی کلمات کلیدی به بهینه سازی وب سایت و رتبه جستجوی شما کمک بسیار می کند. این کار به بهبود متوالی و مناسب که باعث رضایت مشتری می شود منجر می گردد.

نقطه شروع بازاریابی موفق امروزی ایجاد سایت است

جایی که باید شروع کنید وب سایت شماست. سوالی که باید بپرسید این است، تمرکز وب سایت شما بر روی چیست؟ از گوگل برای جستجو کلمه کلیدی استفاده کنید. این موتورهای جستجو به شما کمک می کند تا به جستجوی خود برای کلمات کلیدی طولانی ادامه بدهید و به کلماتی که رقیب کمتری دارند اهمیت بیشتری دهید. حتی اگر وب سایت شما برای کلمات کلیدی محبوب و معروف در کسب و کارتان بهینه شده اند کلمات کلیدی طولانی احتمال دیده شدن شما را در نتایج جستجو بالا می برد.

درخواست آنلاین خدمات

جستجوی مخاطب هدف:

تیپ های شخصیتی که شما در نظر می گیرد، در درک مخاطب و نحوه ی جستجوی آنان بسیار موثر خواهد بود.  شما باید عباراتی که توصیف کننده ی نیازهای مخاطبان تان است را در ذهن داشته باشید. کلمات کلیدی شما باید برای هر گروه از مخاطبان تان اختصاصی باشد. باید مخاطبان را به گروه های کوچک تقسیم کنید. به مشکلات و راه حل برای آنان فکر کنید.

 

خواهگاه مرکز مشاوره خواسته های شما

نیاز مخاطبانتان را در نظر بگیرید

کار شما ایجاد فضایی مناسب برای شخصی است که کسب و کاری و نیازی دارد. مشتریان ایده آل شما به خاطر این که جایی برای برآورده شدن نیاز ها و خواسته هایشان وجود دارد قدرشناس خواهند بود.

 

سوالات مهم بازاریابی و فروش حرفه ای

  • چگونه بهترین کانال تبلیغاتی را بیابیم؟
  • چه مکانی برای تبلیغ آنلاین مناسب ترین است؟
  • امروزه پاسخ به این سوال از هر زمان دیگری پیچیده تر است!
  • گوگل ادوردز اولین گزینه ای است که به ذهن افراد می رسد اما راه ها بی نهایتند.
  • سوال اینجاست: کامل ترین مکان برای مشتریان شما و محصولات خاص شما چگونه است؟
  • مشتریان شما وقت شان را کجا صرف می کنند؟
  • همانطور که در فصل ۲ توضیح داده شد قبل از آنکه تصمیم بگیرید در کجا تبلیغ کنید باید اطلاعات دقیقی از بازار هدف خود داشته باشید.
  •  علایق و رویاهایشان چیست؟
  • مشکلات و اعتقادات و سرگرمی های آن ها چگونه است؟
  •  مشتریان ایده آل شما وقت خود را در اینترنت در کجا سپری می کنند؟
  •  آیا وبلاگ مورد علاقه ای دارند؟
  •  آیا به وب سایت های خبری خاصی سر می زنند؟
  •  آیا زمان زیادی را در فیسبوک می گذرانند؟
  •  آیا به یوتیوب نگاه می کنند؟
  • آیا مشتریان شما یک فروشنده درحال مسافرت است که از تلفن همراهش برای جستجوی رستوران ها استفاده می کند؟

درخواست مشاوره خدمات کارشناسی

لیست در حال رشد انواع روش های تبلیغات آنلاین:

پرسنا یا تیپ شخصیتی به سوالات شما در مورد مشتریان ایده آل تان و نحوه ی سپری کردن اوقات شان پاسخ می دهد. اشاره کردیم لیست جاهایی که شما می توانید به صورت آنلاین تبلیغات خود را ارائه دهید هر روزه در حال افزایش است.  شبکه های تبلیغاتی، شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، وب سایت ها را در این جا مهم ترین این گزینه ها می آوریم.

موتورهای جستجو:

گوگل ادوردز تاکنون  شناخته شده ترین و بزرگ ترین محل تبلیغ آنلاین بوده است که پس از آن موتورهای جستجوی   یاهو و بینگ قرار می گیرد. اگر بازار شما بین المللی است حتما  از موتورهای جستجوی بایدو در چین و یاندکس در روسیه استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی:

موتورهای جستجوی بزرگ مثل گوگل،یاهو، بینگ از سایت های عمومی برای تبلیغ استفاده می کنند. اگر به یک ًسری وب سایت با مطالب مشابه مراجعه کرده باشید احتمالا بندهای افقی و عمودی را در آنها دیده اید که همگی تبلیغ مشابه ای دارند. این وب سایت ها توسط شبکه های تبلیغات مدیریت می شوند.

شبکه پرمخاطب و ارزشمند گوگل

شبکه معروف این نوع تبلیغات شبکه نمایش گوگل (Google adwords Network)و شبکه وابسته گوگل (Google Adsense Network) است.شبکه نمایش گوگل بسیار عظیم بوده و حدود ۴ میلیارد مرورگر در روز آن ها را می خوانند و ۷۰۰ میلیون کاربر ماهیانه دارد و ۸۰ درصد کاربران اینترنتی به صورت آنلاین این شبکه ها را مشاهده می کنند. این شبکه به شما به عنوان یک صاحب کسب و کار این اجازه را می دهد تا در هزاران و میلیون ها وب سایت مستقل تبلیغ خود را نشان دهید.

 

این مقاله ادامه دارد ….

 

درخواست مشاوره خدمات کارشناسی | درخواست آنلاین خدمات | خواهگاه مرکز مشاوره خواسته های شما

 

۴.۹/۵ - (۲۲ امتیاز)
خرید پنل پیامک تبلیغاتی ارزران
آموزش سئو سایت در صفحه اول گوگل
×

سلام سپاس از حسن انتخاب شما!

برای ارتباط مستیقیم با ما یکی از کارشناسان را جهت پیگیری و پشتیبانی انتخاب نمائید . آیدی مستتقیم تلگرام: @hosseineghlimia 

× گفتگو آنلاین