ایده و هدف گذاری مناسب

ایده و هدف گذاری مناسب – بازاریابی موتورهای جستجو(SEM)، شکلی از بازاریابی اینترنتی است که شامل فعالیت های ترویجی به منظور افزایش امکان دیده شدن وبسایت در صفحات نتایج موتورهای جستجوی از طریق بهینه سازی و تبلیغات می شود. SEM ممکن است از بهینه سازی وبسایت (سئو)، که شامل طراحی مجدد یا بهبود محتوای سایت می شود، و یا از خدمات تبلیغات کلیکی (pay per click: ppc)استفاده نماید تا جایگاه بالاتری در نتایج جستجوها کسب نماید. به عبارت دیگر، بازاریابی موتورهای جستجو، عبارتی کلی می باشد که شامل تبلیغات کلیکی و بهینه سازی سایت می شود.

 

  دانلود بهترین اپلیکیشن فارسی بازاریابی حضوری و تلفنی

 

اهداف شما چیست؟!

شما دقیقا از یک کمپین بازاریابی اینترنتی در حیطه موتورهای جستجو چه می خواهید؟ اهداف شما چیست؟ آیا می خواهید فروش تان افزایش یابد؟ یا اینکه ترافیک سایت تان افزایش یابد؟ آیا می خواهید مشتری بالقوه را جذب کنید؟

 

دستیابی به یک ایده مناسب و هدف گذاری

برای دستیابی به یک ایده مناسب و هدف گذاری کمپین بازاریابی اینترنتی در حوزه موتورهای جستجو، باید به وضعیت صنعتی که در آن فعالیت می کنید، آگاه باشید. اهداف بازاریابی اینترنتی در حال تغییر است. افزایش ترافیک سایت، ایجاد مشتری بالقوه و افزایش کلیک روی لینک سایت از اهداف اولیه آن است. اما امروزه برند سازی هم یک هدف مهم و برجسته شده است.

 

ایده و هدف گذاری مناسب

 

۱ افزایش ترافیک

  هدف سنتی و همیشگی بازاریابی موتورهای جستجو تولید ترافیک برای سایت است. اینجا نقطه ای است که بازاریابی اینترنتی آغاز می شود. راه های زیادی برای افزایش ترافیک وجود دارد که بستگی به محصول و مخاطبان شما دارد.

 

 الف) تبلیغات کلیکی

راه بسیار مفیدی برای ایجاد ترافیک اولیه به یک سایت جدید است. طبق مطالعات جدید، (ppc)تبلیغات کلیکی یا براساس ترکیب کلمات کلیکی که شما استفاده می کنید این تبلیغ می تواند خیلی ارزشمند باشد.

 

 ب) سئو

سئو یا جستجوی ارگانیک برای ایجاد ترافیک مقداری زمان بر است. براساس میزان رقابت کلمه کلیدی و میزان اشباع بودن آن بین ۲ ماه تا ۲ سال طول می کشد تا نتیجه ی سئو در موتورهای جستجو نشان داده شود.

 

 ج) موبایل

موبایل وسیله ای است که امروزه در تمامی ابعاد زندگی افراد سهم زیادی به خود اختصاص داده است. یک  بررسی نشان داده است که ابزارهای تبلیغاتی با استفاده از گوشی های همراه ۴۷درصد سهم بیشتری در بازاریابی اینترنتی دارند.

 

همانطور که می بینید، راه های زیادی برای تولید ترافیک وجود دارد، موضوعی که شما بر آن تاکید دارید وابسته به فاکتورهای زیر است:

  • نوع صنعت
  • بازار هدف
  • جغرافیای بازار

 

۲  ایجاد مشتریان بالقوه:

 تولید مشتریان بالقوه  باعث ایجاد یک رابطه بین مشتریان احتمالی تان می شود. این رابطه به خصوص از طریق ایمیل برقرار می شود. آقای بریان مسی در یک بررسی نشان داد که برای تبدیل بازدید کننده به مشتری باید از آن ها اجازه گرفت یعنی باید اختیار تمایل به دریافت ایمیل یا عدم تمایل را به آن ها محول کرد.

 

 

۳  فروش

 فروش محصول یا خدمات یکی از اهداف مهم بازاریابی اینترنتی است. به هر حال بازاریابان این فاکتور سوم را در اولویت کمپین خود قرار می دهند. فروش بی درنگ زمانی که محصول تان به نسبت ارزان می شود و مشتری باید منتظر باشد، بسیار مهم می باشد.

 

۴ افزایش سطح آگاهی نسبت به برند

 اگرچه بازاریابان برند سازی را به عنوان اولویت چهارم در بازاریابی اینترنتی در حوزه موتورهای جستجو معرفی کرده اند، اما میزان اهمیت این موضوع در حال افزایش است. اگر شما در حال فروش محصولی هستید که تنها در فروشگاه ها قابل عرضه است، مانند نوشیدنی، بنزین و مواد شوینده یا اینکه یک کمپین انتخاباتی را هدایت می کنید. برند سازی باید جزو اولویت اول شما باشد.

 

برند سازی

به هر حال ایجاد آگاهی نسبت به برند از طریق تبلیغات کلیکی کاملا با یک تبلیغات تلویزیونی برند سازی در گذشته متفاوت است. شما باید نوعی ابزار برای اندازه گیری ارزش کمپین بازاریابی اینترنتی خود داشته باشید، برای مثال شاخص اندازه گیری بر مبنای داده ها، اما کمی هم بر مبنای استدلال احساسی خوب باشد!

 

 

 

 

ایده و هدف گذاری مناسب

دانلود بهترین اپلیکیشن فارسی بازاریابی حضوری و تلفنی

 

پیوند های مفید:
 
 
۵/۵ - (۴۱ امتیاز)
سفارش تیزر تبلیغاتی در همدان
حضور در بازار هزینه دارد
×

سلام سپاس از حسن انتخاب شما!

برای ارتباط مستیقیم با ما یکی از کارشناسان را جهت پیگیری و پشتیبانی انتخاب نمائید . آیدی مستتقیم تلگرام: @hosseineghlimia 

× گفتگو آنلاین