حقایق شگفت انگیز درباره گوگل

حقایق شگفت انگیز درباره گوگل – هنگامی که درباره کمپانی گوگل فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهن شما می‌آید، چیست؟! موتور جستجوگر گوگل؟! شاید هم سیستم عامل اندروید آن را به یاد آوردید، نه؟! و این لیست ادامه پیدا می‌کند…

گوگل دارای خدمات و محصولات بیشتر

اما چرا؟! کمپانی گوگل علاوه بر آن‌که از موتور جستجوی بی‌نظیری بهره می‌برد، دارای محصولات و خدمات دیگری است که امکان دارد، میلیون‌ها کاربر از آن استفاده نمایند. تقریبا می‌شود گفت که هرکسی از اینترنت استفاده می‌کند، با برخی از محصولات و خدمات این کمپانی آشناست. به‌عبارت دیگر، باید اغراق کرد که کمپانی گوگل به‌تنهایی، زندگی دیجیتالی روزمره ما را به سلطه خود درآورده است.

 

مشاوره تبلیغات در گوگل: ۰۸۱۹۱۰۱۰۲۳۰  –  ۰۹۱۲۰۲۱۵۵۹۰

دانستنی های دیگر درباره مرموز ترین کمپانی دنیا

با این حال اگر فکر می‌کنید که درباره این کمپانی مرموز، خیلی چیزها می‌دانید، بهتر است دوباره فکر کنید. هنوز چیزهای هیجان انگیز بسیاری درباره این کمپانی وجود دارد که از آن‌ها بی‌خبر هستید. با آی‌تی‌رسان همراه باشید چراکه قصد داریم در این مطلب، تمام رازهای شگفت انگیز گوگل را برای‌تان برملا کنیم!

حقایق شگفت انگیز درباره گوگل

نام کمپانی گوگل در اصل، گوگول

۱- نام کمپانی گوگل در اصل، گوگول یا Googol بوده است. اگر حالا نام این کمپانی را تلفط کنید، با هیچ گونه مشکلی در تلفط نام گوگل مواجه نخواهید شد. لری پیچ و برین در ابتدا، نام سایت خود را گوگول گذاشته بودند که خود از Googolplex الهام گرفته شده بود. زمانی که لری پیج و برین پروژه‌ها و ایده‌های خود را به یک سرمایه‌گذار نشان دادند، او به اشتباه چکی را در وجه “گوگل” صادر کرد. موسسان گوگل برای وصول چک خود، تصمیم به تغییر نام سایت خود گرفته و آن را “گوگل” نام نهادند.

 

 

گوگل چه ویژگی خاصی دارد؟

گوگل دو جزء اصلی دارد. یکی موتور جستجویی است که اکثر مردم جهان آن را ترجیح می دهند. دومی یک شبکه تبلیغاتی خودسرویس است که از موتور جستجو و دارایی های دیجیتالی بسیاری که گوگل در اختیار دارد، درآمد ایجاد می کند.

 

حقایق شگفت انگیز درباره گوگل

چرا گوگل گوگل نامیده می شود؟

آنها در نهایت حدود ۱ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران، خانواده و دوستان جمع‌آوری کردند و فروشگاهی را در منلو پارک، کالیفرنیا، با نام Google راه‌اندازی کردند، که از غلط املایی نام برنامه‌ریزی شده اولیه پیج، googol (اصطلاح ریاضی برای شماره یک دنبال‌شده) گرفته شده بود. در ۱۰۰ صفر).

 

 

گوگل ۱۸ چند ساله است؟

۴ سپتامبر ۱۹۹۸).” به نظر می رسد که گوگل در تاریخ ۲۷ سپتامبر به عنوان تاریخی که اولین Doodle تولد خود را منتشر کرده است، قرار گرفته است.

 

 

معروف ترین چیز در گوگل چیست؟

جستجوهای برتر گوگل (ژانویه ۲۰۲۴) از سال ۲۰۲۴، بیشترین جستجو در گوگل «یوتیوب» است. محبوب ترین کلمات جستجو شده بعدی «amazon»، «facebook»، «google»، «wordle» و «weather» هستند. ۱۰۰ جستجوی برتر گوگل در ایالات متحده ۱۰۰ سوال برتر جستجو شده در ایالات متحده

 

چه چیزی باعث شهرت گوگل شد؟

دهه ۲۰۰۰ موتور جستجوی گوگل طرفداران وفاداری را در میان تعداد فزاینده ای از کاربران اینترنت جذب کرد که از طراحی ساده آن خوششان می آمد. در سال ۲۰۰۰، گوگل شروع به فروش تبلیغات مرتبط با کلمات کلیدی جستجو کرد. تبلیغات برای حفظ طراحی بی نظم صفحه و به حداکثر رساندن سرعت بارگذاری صفحه مبتنی بر متن بود.

 

 

آیا گوگل ۲۵ سال دارد؟

گوگل در ۲۷ سپتامبر تولد ۲۵ سالگی خود را جشن می گیرد و در ربع قرن جمع آوری اطلاعات خود را به بهترین نحو جشن می گیرد. بزرگترین موتور جستجوی جهان، که در سال ۱۹۹۸ راه اندازی شد، به برخی از اولین جستجوها در اینترنت نگاه کرد.

 

 

چه کسی اولین بار گفت گوگل؟

اولین کاربرد شناخته شده آن به عنوان یک فعل صراحتاً متعدی در تلویزیون آمریکایی در قسمت “کمک” Buffy the Vampire Slayer (15 اکتبر ۲۰۰۲) بود، زمانی که ویلو از بافی پرسید: “تا حالا او را در گوگل جستجو کردی؟”

 

 

نام واقعی گوگل چیست؟

بلافاصله پس از آن، Backrub به Google (phew) تغییر نام داد. این نام یک بازی با عبارت ریاضی عدد ۱ و به دنبال آن ۱۰۰ صفر بود و به درستی منعکس کننده مأموریت لری و سرگی “برای سازماندهی اطلاعات جهان و قابل دسترس کردن و مفید کردن آن برای جهانیان” بود.

 

 

گوگل سی چند ساله است؟

گوگل در سال ۱۹۹۸ توسط لری پیج و سرگی برین تاسیس شد. آنها در آن زمان هنوز دانشجوی دانشگاه استنفورد بودند. این موتور جستجو به سرعت محبوبیت پیدا کرد و به پرکاربردترین موتور جستجو در جهان تبدیل شد. از سال ۲۰۲۱، گوگل ۲۵ سال سن دارد و همچنان موتور جستجوی غالب در سراسر جهان باقی مانده است.

 

 

چه کسی از گوگل الهام گرفت؟

موتور جستجوی بسیار محبوب به نام گوگل توسط دانشمندان کامپیوتر لری پیج و سرگئی برین اختراع شد. این سایت از نام یک googol – نام عدد ۱ و به دنبال آن ۱۰۰ صفر – در کتاب ریاضیات و تخیل نوشته ادوارد کاسنر و جیمز نیومن یافت شده است.

 

 

چه کسی با گوگل صحبت می کند؟

Google Assistant با استفاده از صدای Kiki Baessell برای صدای زن آمریکایی راه اندازی شد، همان بازیگری که برای سیستم پست صوتی Google Voice از سال ۲۰۱۰ شروع شد.

 

گوگل چگونه شروع شد؟

آگوست ۱۹۹۶: لری پیج و سرگی برین گوگل را در شبکه دانشگاه استنفورد راه اندازی کردند. گوگل که در ابتدا با نام BackRub شناخته می شد، به عنوان یک پروژه تحقیقاتی لری پیج که در سال ۱۹۹۵ در برنامه فارغ التحصیل علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد ثبت نام کرد، شروع به کار کرد.

 

چرا به آن گوگل می گویند؟

آنها در نهایت حدود ۱ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران، خانواده و دوستان جمع‌آوری کردند و فروشگاهی را در منلو پارک، کالیفرنیا، با نام Google راه‌اندازی کردند، که از غلط املایی نام برنامه‌ریزی شده اولیه پیج، googol (اصطلاح ریاضی برای شماره یک دنبال‌شده) گرفته شده بود. در ۱۰۰ صفر).

 

گوگل چگونه شروع به کار کرد؟

گوگل که در ابتدا با نام BackRub شناخته می شد، به عنوان یک پروژه تحقیقاتی لری پیج که در سال ۱۹۹۵ در برنامه فارغ التحصیلی علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد ثبت نام کرد، شروع به کار کرد. در آنجا، او با همکار دانشجوی CS سرگی برین آشنا شد. هنگامی که پیج شروع به بررسی رفتار پیوند در شبکه جهانی وب کرد، این دو در تماس ماندند.

 

چرا گوگل معروف شد؟

این الگوریتم دائما در حال تغییر و به روز رسانی بود – و هنوز هم هست – تا به کاربران مرتبط ترین نتایج را بدهد. از آنجایی که با قدرت شروع شد و همیشه بهتر و بهتر شد، گوگل در عرض چند سال به موتور جستجوی اینترنت تبدیل شد.

 

گوگل کجای دنیاست؟

Googleplex مجموعه دفتر مرکزی شرکت Google و شرکت مادر آن Alphabet Inc است. این مجموعه در ۱۶۰۰ Amphitheatre Parkway در Mountain View، کالیفرنیا واقع شده است.

 

آیا مایکروسافت مالک گوگل است؟

مایکروسافت متعلق به گوگل نیست. این دو رقبای سرسخت هستند و مدت طولانی است. آنها در طیف وسیعی از مشاغل مانند محاسبات ابری، نرم افزار سازمانی، تبلیغات دیجیتال، سخت افزار و هوش مصنوعی رقابت می کنند.

 

گوگل ۱ رایگان چیست؟

هر حساب Google با ۱۵ گیگابایت فضای ابری بدون هزینه ارائه می شود که در Google Drive، Gmail و Google Photos به اشتراک گذاشته می شود. وقتی به اشتراک ماهانه Google One پولی ارتقا می‌دهید، بسته به طرحی که انتخاب می‌کنید، کل فضای ذخیره‌سازی شما به ۱۰۰ گیگابایت یا بیشتر افزایش می‌یابد.

 

چگونه از گوگل کسب درآمد کنیم؟

اگر می خواهید با گوگل درآمد کسب کنید، پیشنهاد می کنیم AdSense را برای سایت خود امتحان کنید. در اینجا چیزی است که برای شروع باید بدانید. آیا می دانستید که راه های مختلفی برای کسب درآمد با Google AdSense وجود دارد؟ ممکن است فرصت هایی وجود داشته باشد که هنگام کسب درآمد با Google از دست بدهید؟

 

 

یک واقعیت سرگرم کننده چیست؟

FUN FACT به چه معناست؟ |یک واقعیت سرگرم کننده، جزئی از چیزهای بی اهمیت جالب یا سرگرم کننده است. مردم اغلب یک واقعیت سرگرم کننده را، گاهی به صورت مشاهدات شوخ و گزنده، با خود عبارت معرفی می کنند، زیرا در غیر این صورت از کجا می فهمید که این یک واقعیت سرگرم کننده است.

 

 

چرا گوگل گوگل نامیده می شود؟

آنها در نهایت حدود ۱ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران، خانواده و دوستان جمع‌آوری کردند و فروشگاهی را در منلو پارک، کالیفرنیا، با نام Google راه‌اندازی کردند، که از غلط املایی نام برنامه‌ریزی شده اولیه پیج، googol (اصطلاح ریاضی برای شماره یک دنبال‌شده) گرفته شده بود. در ۱۰۰ صفر).

 

 

درصد با اهمیت درآمد گوگل از تبلیغات است

۲- در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۹۶ درصد درآمد این کمپانی از طریق تبلیغات حاصل شده بود. سال ۲۰۱۱، یکی از موفق‌ترین سالهای مالی برای کمپانی گوگل به حساب می‌آید. این کمپانی در این سال توانست به درآمدی در حدود ۳۶ میلیارد دلار، دست یابد. اما آنچه که جالب تر است، این واقیعت است که ۹۶ درصد این مبلغ تنها از “تبلیغات” حاصل شده بود.

 

گوگل بالاترین رتبه اسکا را دارد

۳- سایت Google.com یکی از پربازدیدترین وبسایت‌های اینترنت، محسوب می‌شود. حتما با سایت الکسا آشنایی دارید؛ سایتی که هدف از تولید آن، جمع آوری اطلاعاتی درباره تمام وبسایت‌ها در شبکه سراسری اینترنت است. سایت رسمی گوگل در الکسا، از جمله سایت‌هایی است که در حال حاضر، لقب بیشترین بازدید روزانه را با رتبه ۱ به خود اختصاص داده است.

 

موسسان پر کار

۴- موسسان گوگل بارها تلاش کرده‌اند تا کمپانی گوگل را به قیمت ۱ میلیون دلار، به‌‎فروش برسانند. کمپانی گوگل که الان، سالانه میلیاردها دلار سود را برای صاحبان آن فراهم آورده است، یک بار برای فروش از طرف موسسان آن قرار گرفته بود. اما چرا؟! زیرا صاحبان آن، زیاد وقت نمی‌کردند تا امور سایت خود را سازماندهی نمایند.

 

حکمرانی گوگل بر شرکتهای همجوار

۵- کمپانی گوگل اکنون، بر ۱۲۵ شرکت مختلف حکمرانی می‌کند . گوگل از بدو تولد خود تاکنون، به شرکت‌های بسیاری دست پیدا کرده است. از نام‌های بزرگ این کمپانی‌های به سلطه درآمده، می‌توان به یوتیوب، اندروید و موتورالا اشاره کرد. در کل، ۱۲۵ شرکت و سرویس مختلف توسط کمپانی گوگل خریداری شده است.

 

 همین خبر در گوگل

اخبار علم و فناوری

 

طراحی سایت  |  سفارش آنلاین گام به گام خدمات   |  ثبت نام در دوره های آموزشی  |  همدان سئو  | خواهگاه مرکز مشاوره

صفحه اینستاگرامی ما  |  پیج کسب و کار همدان   |   پنل نمایندگی پیامکی مخابرات

۵/۵ - (۱۸ امتیاز)
طراحی سایت در همدان
طراحی سایت دربندرانزلی
keyboard_arrow_up
×

سلام سپاس از حسن انتخاب شما!

برای ارتباط مستیقیم با ما یکی از کارشناسان را جهت پیگیری و پشتیبانی انتخاب نمائید . آیدی مستتقیم تلگرام: @hosseineghlimia 

× گفتگو آنلاین