جاوا اسکریپت در طراحی سایت

جاوا اسکریپت در طراحی سایت – هنگامی که زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت برای استفاده عمومی توسط شرکت Sun micro system عرضه شد بسیاری از برنامه نویس ها توانستند با کمک این زبان امکانات جانبی بسیاری به طراحی سایت اضافه کنند که در نوع خودش بینظیراست.

 

امکانات جاوا اسکریپت

امکاناتی مانند افزودن افکت های زیبا در طراحی سایت مانند باریدن برف یا باران در سایت، متن متحرک در نوار عنوان مرورگر، پیغام خوش آمد گویی و خداحافظی به کاربر و سایر امکاناتی از این دست که اگر از کاربران قدیمی اینترنت هستید حتما آنها را به یاد دارید که با پیشرفت اینترنت و به بازار آمدن زبانهای برنامه نویسی جدید کم کم استفاده از جاوا اسکریپت در طراحی سایت کمرنگ شد و جای خود را به PHP داد.

 

 

زیبا سازی سایت با جاوا اسکریپت

دستوراتی که برای زیباسازی و افکت دادن به بخش های مختلف سایت با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت نوشته میشود معمولا در یک فایل با پسوند JS نگهداری میشود که به آن اپلت Applet گفته می شود. در کدهای سایت فقط کافی است این فایل را فراخوانی کنند و هر بخشی از سایت که این اپلت ها فراخوانی شود، بلافاصه کدهای داخل آن خوانده میشود و نتیجه آن در مرورگر به کاربر نمایش داده میشود . در کدهای سایت فقط کافی است این فایل را فراخوانی کنند و هر بخشی از سایت که این اپلت ها فراخوانی شود، بلافاصه کدهای داخل آن خوانده میشود و نتیجه آن در مرورگر به کاربر نمایش داده میشود.

 

 

مرورگرهای مورد استفاده جاوا اسکریپت

 برای اینکه روند ترجمه اپلت ها به صورت درست انجام شود باید از مرورگرهایی استفاده شود که از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در طراحی سایت پشتیبانی میکنند. که از جمله این مرورگر ها میتوان به فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و کروم اشاره کرد و همچنین امروزه اکثر گوشی های همراه هم از جاوا اسکریپت پشتیبانی میکنند و مشکلی برای اجرا کردن دستورات آن ندارند.

 

 

رضایتمندی کاربران

رضایت کاربر یعنی افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت و جلوگیری از خروج کاربران از آن و در نتیجه کاهش نرخ پرش سایت. ولی باید دقت کنید که استفاده از این زیبا ساز ها باعث آزار کاربران در طراحی سایت نشود . باید به فکر خلاقیت و پیدا کردن روشهای جدید استفاده از آن بود و برای تمام زبان های برنامه نویسی از جمله جاوا اسکریپت هم همین قانون در طراحی سایت وجود دارد.

 

 

 

[av_buttonrow alignment=’center’ button_spacing=’5′ button_spacing_unit=’px’ av_uid=’av-23f1aie’ admin_preview_bg=”] [av_buttonrow_item label=’سفارش طراحی سایت’ link=’page,215827′ link_target=” size=’small’ label_display=” icon_select=’no’ icon=’4′ font=’entypo-fontello’ color=’red’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ av_uid=’av-i2gshti’] [av_buttonrow_item label=’تبلیغات مستقیم در گوگل’ link=’page,217244′ link_target=” size=’small’ label_display=” icon_select=’no’ icon=’4′ font=’entypo-fontello’ color=’blue’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ av_uid=’av-1d4e2nq’] [av_buttonrow_item label=’محصولات مجازی ما’ link=’page,217686′ link_target=” size=’small’ label_display=” icon_select=’no’ icon=’4′ font=’entypo-fontello’ color=’green’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ av_uid=’av-7kf4sja’] [/av_buttonrow]

 

جهت مشاوره با کارشناسان ما کلیلک فرمائید

همین مطلب در گوگل

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی پرتال سازمانی

 

 

۵/۵ - (۴ امتیاز)
همه چیز در باره وب مانی
فروشگاه سازمجنتو فارسی
×

سلام سپاس از حسن انتخاب شما!

برای ارتباط مستیقیم با ما یکی از کارشناسان را جهت پیگیری و پشتیبانی انتخاب نمائید . آیدی مستتقیم تلگرام: @hosseineghlimia 

× گفتگو آنلاین