تکنیک های فروش در بازاریابی

تکنیک های فروش در بازاریابی – فروش حرفه‌ای مانند آشپزی است که ترکیبی از علم و هنر است . تمام  تلاش ما این است که با توجه به نیازهای یک فروشنده موفق و مهارتهای پایه‌ای برای فروشندگی موفق، تا حد امکان شما را دراین امر راهنمایی کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

 

 

چرا بازاریابی ؟!

دنیای امروز دنیای تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد است. حال وهوای امروز تجارت نشان از جهانی شدن آن دارد فرایندی که منجربه حضور و رقابت تنگاتنگ ظرفیت های مختلف تجاری شده است. آنچه به یقین می توان گفت این است که چنانچه کشوری به هر علت نتواند به این موج شتابان فراگیر بپیوندد در آینده ای نه چندان دور، در صحنه ی رقابت های بین المللی به حاشیه رانده می شود و بسیاری از فرصت های کسب و کار را به سود دیگران از دست می دهد.

 

 

تعریف فروش:

  • کاتلر: مصرف کنندگان در صورتی که به حال خود رها شوند به طور معمول محصولات یک مؤسسه را به حد کافی نخواهند خرید. بنابراین، این وظیفه فروشنده است که با استفاده از تکنیک­ های نوین بازاریابی محصول خود را به بهترین وجه بفروشد.
  • تام هاکینز: فروشندگی، حرفه ای پیچیده و سخت بوده و موفقیت در گرو برخورداری از مهارت های فنی و تخصصی، ارتباطی و تعاملی با انسان ها است.
  • بریان تریسی: فروش، انتهای ترین عملیات بازاریابی در یک معامله و شروع یک رابطه بلند مدت با مشتری است.

 

 

در یک تعریف کامل­تر می توان گفت که فروشنده، بازاریاب یا ویزیتور کسی است به عنوان سفیر شرکت با مشتری ملاقات می کند و با استفاده از ابزارها و مهارت­ های ادارکی، انسانی، ارتباطی و تخصصی یک تعامل سازنده بین مشتری و شرکت برقرار می­ سازد. بنابراین برای داشتن فروش بهتر توجه به ۳ مهارت زیر لازم و ضروری است:

 

  1. مهارت ادراکی: شامل درک، شناخت، تحلیل، پیش­ بینی و تصمیم درست در مورد عناصر مختلف بازار و طرفین معامله.
  2. مهارت انسانی، ارتباطی: شامل تأثیر و نفوذ در دل­ ها، همراه سازی، ترغیب و تأثیرگزاردن بر فرآیند فروش.
  3. مهارت فنی و تخصصی: آشنایی با ویژگی­ های فنی مهندسی محصول، تخصص و مهارت شغل فروشنده.

 

تکمیل نیاز فرایند فروش

در این سایت تأکید ما بر روی آموزش و مشاوره، مهارت های ۱ و ۲ است به گونه­ ای که یک ویزیتور محصولات صنعتی یا دارویی با فرض دارا بودن مهارت ۳ باید بداند به چه طریقی فروش خود را بهبود دهد. لذا شناخت مفاهیم ادارکی، انسانی و ارتباطی به عنوان یک عامل حیاتی تلقی شده و سعی ما بر این است که نیاز جامعه بازاریابی و ویزیتوری کشور را در این قسمت بر طرف کنیم.

 

 

روش ارتباطی

مشتری از شما خرید نمی کند، مگر اینکه احساس کند شما به او اهمیت می دهید. اینکه مشتری در صحبت با شما احساس امنیت کند، بسیار مهم است. صحبت شما با مشتری، باید ترس و شک او را از بین ببرد. پس ارتباط بعد از فروشتان را با هیچ کدام از مشتری ها قطع نکنید، چون این ارتباط باعث ارجاع مشتریان بعدی می شود. برای یک فروشنده موفق، فروش صرفاً شروع یک ارتباط است، نه پایان یک ارتباط. محصولات مهم نیستند، ارتباط مهم است. پس روی رابطه تمرکز کنید.

 

تکنیک های فروش موفق

نهایی سازی فروش، بخش پایانی و مهم فروش است، یعنی وقتی مشتری آماده خریدن شده، نباید بگذارید کار به جایی بکشد که او بگوید بسیار خوب، حالا می روم و فکر می کنم و. . . باید طوری رفتار کنید که مشتری در همان لحظه به تصمیم برسد.

 

فنون بازاریابی حضوری

  1. تکنیک جایگزینی
  2. تکنیک مراقبت
  3. تکنیک ثانویه
  4. تکنیک زاویه تند
  5. تکنیک اجازه

 

برای افزایش فروش سه راه پیش رو داریم:

  1. افزایش تعداد موارد فروش فردی
  2. افزایش حجم فروش به هر مشتری
  3. افزایش تعداد دفعات فروش به هر مشتری

اما مدل جدید فروش برعکس شده است. توصیه می شود۴۰ درصد از وقت خود را بگذارید برای ابراز صمیمیت و جلب اعتماد مشتری، ۳۰ درصد از وقت را به شناسایی نیازهای مشتری اختصاص دهید(برای این منظور باید خیلی با دقت به حرفهای مشتری گوش کنید)، ۲۰ درصد از وقت را بگذارید برای معرفی کالا تا نشان دهید این کالا چگونه نیاز مشتری را برطرف می کند و۱۰ درصد آخر را هم اختصاص بدهید به نهایی سازی فروش.

 

 

صحبت های مشتری راه قطع نکنید!!!

یکی از تکنیک های فروش در بازاریابی این است که صحبت مشتری را قطع نکنید، وقتی او حرف می زند یک کلمه هم نگویید. اگر مکث کنید و با توجه به حرفهایش گوش کنید و سوال های مرتبط بپرسید، مشتری این گونه تعبیر می کند که او برای من ارزش قائل است.

 

 

مرور برنامه و مباحث قبل از ملاقات

این موضوع آن قدر ساده است که اغلب فراموش می شود، اما نشانه یک فروشنده حرفه ای، آمادگی کامل و مرور تمام جزییات قبل از هر جلسه است . بهترین فروشندگان کسانی هستند که به طور مرتب مطالبی را که قرار است بگویند و جزییات مربوط به محصول را، شبیه به دیالوگ یک بازیگر قبل از هر جلسه با مشتری، مرور و بررسی کرده و با خود تکرار کنند.

 

پیشنهاد ما به شما:

پیشنهادگروه نرم افزاری سرویس ایران به شما دانلود نرم افزار فروش مذاکره تلفنی و حضوری است که حاصل تحقیق و تجربیات متخصصین ما دراین حرفه است

 

همین مطلب در گوگل

 

۵/۵ - (۵ امتیاز)
راه اندازی سایت مشاغل همدان
وردپرس چیست؟
×

سلام سپاس از حسن انتخاب شما!

برای ارتباط مستیقیم با ما یکی از کارشناسان را جهت پیگیری و پشتیبانی انتخاب نمائید . آیدی مستتقیم تلگرام: @hosseineghlimia 

× گفتگو آنلاین