برند سازی

 

برند سازی – برندسازی یا Branding یکی از اقدامات مهم و اساسی در راه اندازی، مدیریت و توسعه کسب و کار است. اگر هدف بزرگی داریم و می خواهیم نام و محبوبیت کسب و کارمان بر سر زبان ها باشد باید اصول و قواعد برندینگ را بدانیم و آنها را بدرستی و با دقت بالا بکار بگیریم . در این مقاله , اصول و مراحل برندسازی کسب و کارهای آنلاین را آموزش خواهیم داد. اگر به دنبال این موضوع هستید که چگونه برندسازی کنیم ، این مطلب مخصوص شماست!

 

برندینگ یا برندسازی چیست؟

برندینگ یا برندسازی چیست – برندیگ یا برندسازی یعنی:  تلاش برای رسیدن به معروفیت و محبوبیت در کسب کار خود . این موارد می تواند برای یک کسب و کار باشد و یا برای شخص و یا هر چیز دیگری که در آن شهرت و اعتبار مدنظر است. در مراحل اولیه تلاش می شود که همه مخاطبان، یک برند را بشناسند و در مراحل دیگر سعی می شود این برند محبوبیت بالایی در بین همه مخاطبان داشته باشد. این مراحل باید بصورت پیوسته تا بی نهایت ادامه یابد. توقف در اینکار یعنی آسیب جدی به برند!

 

چگونه برندسازی کنیم؟

 

چگونه برند سازی کنیم

 

چگونه برندسازی کنیم – قبل از طرح موضوع آموزش برندینگ لازم است بدانیم که معمولا برندسازی بخصوص در مراحل اولیه هزینه بالایی دارد. تبلیغات یکی از کارهای غالبا پرهزینه ای می باشد که برای برندینگ کاملا ضروری است. اما باید توجه داشت که اگر تبلیغات با اصول و قواعد صحیحی صورت پذیرد پس از مدتی و یا بلافاصله، نه تنها هزینه تبلیغات را بازگشت خواهد داد , بلکه موجب افزایش سود نیز خواهد شد.

 

 

قواعد و مراحل برندسازی

قواعد و مراحل برندسازی – برندسازی مراحلی دارد که باید آنها را انجام داد که به آن اشاره می کنیم:

  • ساخت نام و نشان تجاری
  • مهیا نمودن زیرساخت ها
  • مهیا نمودن مزیت های خاص
  • تبلیغات و جذب مشتری
  • بررسی و تحلیل رفتار مشتریان
  • ایده پردازی، نوآوری و ارزش آفرینی
  • فعالیت به شکل همه جانبه و گسترده

 

 

نام و نشان تجاری بسازید

نام و نشان تجاری بسازید – اگر می خواهید کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید , حتما توجه داشته باشید که یک نام خوب و مرتبط با حوزه فعالیت برای کسب و کار خود انتخاب نمایید. بسیاری از کسب و کارها هستند که از نام فعلی خود رضایت ندارند و در برخی مواقع مجبور می شوند آنرا تغییر دهند.

برای اینکه بتوانید نام مناسبی برای برند خود انتخاب کنید پیشنهاد می کنیم به موارد زیر توجه نمایید:

  • نامی ساده، نسبتا کوتاه، مرتبط و بامعنی و پر محتوا را برای کسب و کار خود انتخاب کنید
  • در صورت استفاده از سایت بهتر است نام کسب و کار برابر با دامنه سایت باشد
  • نامی را انتخاب نمایید که مخاطبان در خواندن و نوشتن آن مشکلی نداشته باشند
  • بهتر است زمینه فعالیت در نام برند و آدرس سایت باشد اما اگر نباشد نیز مساله ای ندارد

 

نشان یا همان لوگو

نشان یا همان لوگو –  نشان یا لوگو بسیار نکته مهمی است که باید قبل از طراحی لوگو به موارد زیر توجه داشته باشید.

  • شکل و طرح لوگو برای همه قابل فهم باشد.
  • یک یا دو رنگ را برای برند خود انتخاب و آنرا در لوگو بکار ببرید.
  • نماد انحصاری بسازید و تقلید یا کپی نکنید!

 

به فکر یک یا چند مزیت برتر باشید

به فکر یک یا چند مزیت برتر باشید – برای اینکه بتوانید مانور خوبی در تبلیغات و معرفی کسب و کار خود داشته باشید حتما باید چند مزیت یا حداقل یک مزیت خاص در مقایسه با رقبای خود داشته باشید.

 

 

تبلیغات را شروع کنید و تا همیشه ادامه دهید

تبلیغات را شروع کنید و تا همیشه ادامه دهید –  تبلیغات باید بصورت هدفمند و هوشمندانه انجام شود. تبلیغات یک علم و تخصص تمام عیار است. به همین جهت اگر خودتان تخصص کافی ندارید پیشنهاد می شود اینکار را به کارشناسان متخصص ما واگذار کنید.

 

 

ایده پردازی کنید و خدمات بهتر و متفاوت ارائه کنید

ایده پردازی کنید و خدمات بهتر و متفاوت ارائه کنید – یکی از اقدامات مهم در برندینگ این است که همواره ایده های نابی را برای مدیریت و توسعه برند خود بکار بگیرید . ایده ها باید در جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر باشد تا بتواند تاثیر مناسبی بر کسب و کار داشته باشد.

 

 

به فکر توسعه باشید

به فکر توسعه باشید -یکی از ملزومات برندسازی، توسعه کسب و کار است. این توسعه می تواند بصورت های مختلفی صورت پذیرد. فقط توجه داشته باشید زمانی به فکر توسعه باشید که کسب و کار در شرایطی فعلی بصورت کامل تحت کنترل تان است.

 

 

همه جا حضور داشته باشید

همه جا حضور داشته باشید – تبلیغات و فعالیت باید با تنوع و مدلهای مختلف انجام گیرد. برای مثال اگر فروشگاه اینترنتی دارید تنها تبلیغات در سایت ها کافی نیست و باید مواردی مانند تبلیغات محیطی، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و … نیز داشته باشید. پس همین حالا دست یه کار شوید و با مشاوران و طراحان حرفه ای ما در ارتباط باشید.

سرویس ایران با بیش از دو دهه فغالیت در خدمت شما

۴.۷/۵ - (۱۲ امتیاز)
سورس cabاپلیکیشن تاکسی سرویس IOS
همه چیز در باره وب مانی
×

سلام سپاس از حسن انتخاب شما!

برای ارتباط مستیقیم با ما یکی از کارشناسان را جهت پیگیری و پشتیبانی انتخاب نمائید . آیدی مستتقیم تلگرام: @hosseineghlimia 

× گفتگو آنلاین