انتخاب بهترین روش تبلیغات

چگونه بهترین کانال تبلیغاتی را بیابیم؟ چه مکانی برای تبلیغ آنلاین مناسب ترین است؟ امروزه پاسخ به این سوال از هر زمان دیگری پیچیده تر است! گوگل ادوردز اولین گزینه ای است که به ذهن افراد می رسد اما راه ها بی نهایتند. سوال اینجاست: کامل ترین مکان برای مشتریان شما و محصولات خاص شما کجاست است؟

 

انتخاب بهترین روش تبلیغات

مشتریان شما وقت شان را کجا صرف می کنند؟

همانطور که در فصل ۲ توضیح داده شد قبل از آنکه تصمیم بگیرید در کجا تبلیغ کنید باید اطلاعات دقیقی از بازار هدف خود داشته باشید.  علایق و رویاهایشان چیست؟ مشکلات و اعتقادات و سرگرمی های آن ها چگونه است؟ مشتریان ایده آل شما وقت خود را در اینترنت در کجا سپری می کنند؟

 

  • آیا وبلاگ مورد علاقه ای دارند؟
  • آیا به وب سایت های خبری خاصی سر می زنند؟ 
  • آیا زمان زیادی را در فیسبوک می گذرانند؟
  • آیا به یوتیوب نگاه می کنند؟
  • آیا مشتری شما یک فروشنده درحال مسافرت است که از تلفن همراهش برای جستجوی رستوران ها استفاده می کند؟
  • آیا تمامی کارهای مشتریان شما با اینترنت و اپ های موبایل انجام می شود؟
  • چقدر مشتریان شما به اینترنت و کسب و کارهای آنلاین اعتقاد دارند؟

 

لیست در حال رشد انواع روش های تبلیغات آنلاین:

پرسنا یا تیپ شخصیتی به سوالات شما در مورد مشتریان ایده آل تان و نحوه ی سپری کردن اوقات شان پاسخ می دهد. اشاره کردیم لیست جاهایی که شما می توانید به صورت آنلاین تبلیغات خود را ارائه دهید هر روزه در حال افزایش است.  شبکه های تبلیغاتی، شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، وب سایت ها را در این جا مهم ترین این گزینه ها می آوریم.

 

موتورهای جستجو:

گوگل ادوردز تاکنون  شناخته شده ترین و بزرگ ترین محل تبلیغ آنلاین بوده است که پس از آن موتورهای جستجوی   یاهو و بینگ قرار می گیرد. اگر بازار شما بین المللی است حتما  از موتورهای جستجوی بایدو در چین و یاندکس در روسیه استفاده کنید.

 

شبکه های اجتماعی:

 موتورهای جستجوی بزرگ مثل گوگل،یاهو، بینگ از سایت های عمومی برای تبلیغ استفاده می کنند. اگر به یک ًسری وب سایت با مطالب مشابه مراجعه کرده باشید احتمالا بندهای افقی و عمودی را در آنها دیده اید که همگی تبلیغ مشابه ای دارند. این وب سایت ها توسط شبکه های تبلیغات مدیریت می شوند.و به سرویس های تبلیغات ویژه موتورهای جستجو هدایت می شوند.

 

ویژگی های شبکه های اجتماعی:

یوتیوب

یوتیوب در واقع سومین موتور جستجوی بزرگ در آمریکاست و چهارمین در دنیا. استفاده از ویدیو راهی موثر برای جدا کردن خودتان از دنیای رقابت است. بنابراین این نوع تبلیغات اهمیت ویژه ای برای ما خواهد داشت.

فیسبوک

فیسبوک نه تنها به خاطر حجم کاربران خود بلکه به خاطر هدفمند بودن تبلیغات در آن فوق العاده ست. شما می توانید تبلیغات خود را با جزئیات دموگرافیک و جئوگرافیک ارائه دهید، این جزئیات تبلیغات شما را نسبت به گوگل ادوردز بسیار اختصاصی تر می کند.

لینکدین

اگر خریداران شما بیشتر از نوع تجاری هستند تبلیغات در لینکدین بهترین گزینه است. همانند فیسبوک شما می توانید ویژگی های دموگرافیک مخاطبانتان را مشخص کنید. همچنین می توانید صنایع و شرکت های مورد نظر را هدف قرار دهید.

 

اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام این روزها جهانی شده و کیلیه کسب و کارها و شخصیتهای مختلف با هر سطح اجتماعی در این فرآیند اینترنتی به نوعی نقش دارند . در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ این شبکه اجتماعی سهم قابل توجهی از مخاطبین اینترنتی را جذب نموده است . این شبکه مجازی ۹۹% بازدید و کاربرد خود را مدیون اپلیکیشن های تحت موبایل است.

 

تلگرام

و اما بزرگترین و غیر قابل پیشبینی ترین اپلیکیشن و شبکه اجتماعی اینروزهای جهان بویژه ایران تلگرام است . این پیامرسان همچنا یکی از پرطرفدارترین ابزارهای ارتباطی میان ایرانیان بشمار میرود.

شبکه های B2B

اگر شما یک محصول خاص یا خدماتی خاص برای مخاطبان B2B  دارید می توانید بر روی وب سایت هایی که خودشان مخاطب خاصی را دارند تبلیغات خود را ارائه دهید. نمونه ی این سایت ها عبارتند از:  IT businessEdge  و UBM TECH  و برای جوانترها وب سایت هایی مثلClickdex,readwriteweb,VentureBeat,GigaOm,TechCrunh,    Mashable در ایران میتوان به سایتهایی چون دیوار و شیپور اشاره کرد

 

انتخاب بهترین روش تبلیغات

وبلاگ های اجتماعی تبلیغات خاصی برای گروه خاصی از افراد که متعلق به بازار اختصاصی هستند ارائه می دهد.

 

  بلاگ ها:

نکته ی زیبای وب این است که شما می توانید به صاحبان مستقل بلاگ های موفق دسترسی پیدا کنید. بعضی از وبلاگ ها تبلیغات اینترنتی انجام نمی دهند اما بسیاری دیگر این کار را انجام می دهند. برخی از آنها به ایجاد روابط تجاری با شما علاقه مندند و همچنین ایجاد یک سیستم تبادل لینک مستمر که به جذب مشتری هدف شما کمک می کند.

 

 تبلیغات از طریق گوشی های موبایل:

این نوع تبلیغ یک مرز جدیدی در تبلیغات اینترنتی است و به سرعت در حال رشد می باشد. مشتریان امروزه جستجو و کار با گوشی تلفن همراه خود را به نشستن پشت میز و کار با کامپیوتر خانگی یا لپ تاپ ترجیح می دهتد. بهتره زودتر به این نوع تبلیغات فکر کنید!

 

انتخاب بهترین روش تبلیغات

 

در مقاله بعدی ادامه این بحث را دنبال کنید

 

دانلود بهترین اپلیکیشن فارسی بازاریابی حضوری و تلفنی

 

پیوند های مفید:
 

 

 

 

۵/۵ - (۳۲ امتیاز)
سایت آماده یا طراحی سایت سفارشی
چگونه کلمات کلیدی خود را انتخاب کنیم
categoryدسته:
استارت آپبازاریابیتبلیغاتفروشگاه اینترنتی
: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
×

سلام سپاس از حسن انتخاب شما!

برای ارتباط مستیقیم با ما یکی از کارشناسان را جهت پیگیری و پشتیبانی انتخاب نمائید . آیدی مستتقیم تلگرام: @hosseineghlimia 

× گفتگو آنلاین