چگونه برند ثبت کنیم؟

چگونه برند ثبت کنیم؟ – قبل از هر چیز لازم به ذکر است برای ثبت یک برند تجاری, صنعتی و یا معنوی نیازی نیست که مالک یک شرکت ثبت شده باشیم و یا مجوز خاصی را پیگیری کنیم در این مقاله سعی شده که به تمامی جوانب ثبت برند , ثبت اختراع , ثبت مالکیت معنوی و ثبت مالکیت صنعتی بپردازیم.

چگونه برند ثبت کنیم؟

 

 

آشنایی با ثبت برند (نام تجاری)

امروزه همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ به دنبال ثبت برند هستند که چگونه کسب و کار یا حرفه خود رابه دیگران با نام تجاری خودمعرفی کنند. برند یک نشان تجاری اقتصادی است تحت نظارت سازمانهای دولتی که در اصطلاح پارسی این فرآیند را ثبت علامت می نامند. خلق برند یا داشتن برندی ثبت شده حس خوبی همچون اعتماد به مشتری را به وجود می آورد.

 

شناخت محصول از روی برند

پیش از آنکه با مفهوم حقوقی علامت تجاری بیشتر آشنا شویم بیایید کمی راجب به اهمیت و نقش آن در کسب و کار صحبت کنیم. علامت تجاری برای شما مفهوم غریبه ای نیست؛ ما در جهان امروز در محاصره علائم تجاری هستیم. کافی است تلویزیون خود را روشن کنیم تا با انفجار علائم تجاری محصولات مختلف ایرانی و خارجی مواجه شویم؛ از محصولات خوراکی گرفته تا صنعت خودرو و دارو و لوازم بهداشتی و محصولات الکترونیکی.

 

نامهای آشنا برندهای قدیمی

نام اپل و سامسونگ و بنز و مک دونالد و تیفانی و استار باکس و … برای شما غریبه نیست. همه این‌ها و هزاران مورد دیگر که ما در زندگی هر روزه خود با آنها برخورد می‌کنیم و برخی را بر برخی دیگر ترجیح می‌دهیم، علامت‌های تجاری معروف و غیر معروفی هستند که معرف و نشان دهنده کیفیت و خصوصیات یک محصول خاص هستند.و ما با دیدن و شنیدن آن برند محصولات را می شناسیم

 

برندینگ » شاید برای برخی از فعالان تجاری و صنعتی این مسئله جدی نباشد ولی به تدریج بعد از گذر زمان خواسته یا ناخواسته به این مسئله واقف خواهند شد که برای بهتر دیده شدن نیازاست بهتر معرفی شوند.برندینگ در این عصر به عنوان یک شاه کلید برای موفقیت های بلند مدت بشمار می رود.

 

دسته های ثبتی مالکیت

 

  1. ثبت برند یا نام تجاری (ثبت علامت مالکیت معنوی).
  2. ثبت برند یا نام صنعتی (ثبت علامت مالکیت صنعتی).
  3. ثبت اختراع (ثبت مالکیت اثر یا اختراع).
  4. ثبت نشان جغرافیایی (ثبت موقعیت مکانی).
  5. ثبت طرح تجاری (انواع طرح توجیحی).
  6. ثبت انواع شرکت(ایجاد شخصیت حقوقی).

 

در شبکه ها اجتماعی ما را دنبال کنید
صفحه اینستاگرامی ما | کانال تلگرامی | فیسبوک | چت تلگرامی | گفتگوی واتساپی
من چیزی متوجه نشدم؟   پیشنهاد می کنیم با این شماره تماس بگیرید.
پلهای ارتباطی برای مشاوره و خرید
سفارش طراحی سایت  |  پشتیبانی و مشاوره  |  خرید بسته های پیشنهادی
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
شماره های تماس جهت مشاوره
۰۸۱۳۴۲۸۳۸۲۹  |  ۰۹۱۲۰۲۱۵۵۹۰  |  ۰۹۱۸۵۰۰۱۹۵۰  |  ۰۹۱۱۳۴۰۶۹۷۶

 

 

ثبت موسسه آموزشی و مدارک مورد نیاز

همکاری با ما

همین مطلب در گوگل

ثبت برند تجاری

ثبت شرکت حضوری و آنلاین در همدان

 

 

 

۵/۵ - (۵۲ امتیاز)
طراحی سایت کیف و کفش
طراحی فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر
×

سلام سپاس از حسن انتخاب شما!

برای ارتباط مستیقیم با ما یکی از کارشناسان را جهت پیگیری و پشتیبانی انتخاب نمائید . آیدی مستتقیم تلگرام: @hosseineghlimia 

× گفتگو آنلاین