حقایق شگفت انگیز درباره گوگل

حقایق شگفت انگیز درباره گوگل – هنگامی که درباره کمپانی گوگل فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهن شما می‌آید، چیست؟! موتور جستجوگر گوگل؟! شاید هم سیستم عامل اندروید آن را به یاد آوردید، نه؟! و این لیست ادامه پیدا می‌کند…

گوگل دارای خدمات و محصولات بیشتر

اما چرا؟! کمپانی گوگل علاوه بر آن‌که از موتور جستجوی بی‌نظیری بهره می‌برد، دارای محصولات و خدمات دیگری است که امکان دارد، میلیون‌ها کاربر از آن استفاده نمایند. تقریبا می‌شود گفت که هرکسی از اینترنت استفاده می‌کند، با برخی از محصولات و خدمات این کمپانی آشناست. به‌عبارت دیگر، باید اغراق کرد که کمپانی گوگل به‌تنهایی، زندگی دیجیتالی روزمره ما را به سلطه خود درآورده است. با این حال اگر فکر می‌کنید که درباره این کمپانی مرموز، خیلی چیزها می‌دانید، بهتر است دوباره فکر کنید. هنوز چیزهای هیجان انگیز بسیاری درباره این کمپانی وجود دارد که از آن‌ها بی‌خبر هستید. با آی‌تی‌رسان همراه باشید چراکه قصد داریم در این مطلب، تمام رازهای شگفت انگیز گوگل را برای‌تان برملا کنیم!

حقایق شگفت انگیز درباره گوگل

نام کمپانی گوگل در اصل، گوگول

۱- نام کمپانی گوگل در اصل، گوگول یا Googol بوده است. اگر حالا نام این کمپانی را تلفط کنید، با هیچ گونه مشکلی در تلفط نام گوگل مواجه نخواهید شد. لری پیچ و برین در ابتدا، نام سایت خود را گوگول گذاشته بودند که خود از Googolplex الهام گرفته شده بود. زمانی که لری پیج و برین پروژه‌ها و ایده‌های خود را به یک سرمایه‌گذار نشان دادند، او به اشتباه چکی را در وجه “گوگل” صادر کرد. موسسان گوگل برای وصول چک خود، تصمیم به تغییر نام سایت خود گرفته و آن را “گوگل” نام نهادند.

درصد با اهمیت درآمد گوگل از تبلیغات است

۲- در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۹۶ درصد درآمد این کمپانی از طریق تبلیغات حاصل شده بود. سال ۲۰۱۱، یکی از موفق‌ترین سالهای مالی برای کمپانی گوگل به حساب می‌آید. این کمپانی در این سال توانست به درآمدی در حدود ۳۶ میلیارد دلار، دست یابد. اما آنچه که جالب تر است، این واقیعت است که ۹۶ درصد این مبلغ تنها از “تبلیغات” حاصل شده بود.

گوگل بالاترین رتبه اسکا را دارد

۳- سایت Google.com یکی از پربازدیدترین وبسایت‌های اینترنت، محسوب می‌شود. حتما با سایت الکسا آشنایی دارید؛ سایتی که هدف از تولید آن، جمع آوری اطلاعاتی درباره تمام وبسایت‌ها در شبکه سراسری اینترنت است. سایت رسمی گوگل در الکسا، از جمله سایت‌هایی است که در حال حاضر، لقب بیشترین بازدید روزانه را با رتبه ۱ به خود اختصاص داده است.

موسسان پر کار

۴- موسسان گوگل بارها تلاش کرده‌اند تا کمپانی گوگل را به قیمت ۱ میلیون دلار، به‌‎فروش برسانند. کمپانی گوگل که الان، سالانه میلیاردها دلار سود را برای صاحبان آن فراهم آورده است، یک بار برای فروش از طرف موسسان آن قرار گرفته بود. اما چرا؟! زیرا صاحبان آن، زیاد وقت نمی‌کردند تا امور سایت خود را سازماندهی نمایند.

حکمرانی گوگل بر شرکتهای همجوار

۵- کمپانی گوگل اکنون، بر ۱۲۵ شرکت مختلف حکمرانی می‌کند . گوگل از بدو تولد خود تاکنون، به شرکت‌های بسیاری دست پیدا کرده است. از نام‌های بزرگ این کمپانی‌های به سلطه درآمده، می‌توان به یوتیوب، اندروید و موتورالا اشاره کرد. در کل، ۱۲۵ شرکت و سرویس مختلف توسط کمپانی گوگل خریداری شده است.

 همین خبر در گوگل

اخبار علم و فناوری

 

۵/۵ - (۱۸ امتیاز)
استارت آپ چیست؟
طراحی سایت درشیراز
×

سلام سپاس از حسن انتخاب شما!

برای ارتباط مستیقیم با ما یکی از کارشناسان را جهت پیگیری و پشتیبانی انتخاب نمائید . آیدی مستتقیم تلگرام: @hosseineghlimia 

× گفتگو آنلاین